Jabatan Perkhidmatan Awam Negeri Sabah

Peneraju Pengurusan Sumber Manusia Sektor Awam yang Kompeten, Inovatif dan Berintegriti

Tempahan bilik penginapan bagi tujuan rawatan di Kuala Lumpur

Kemudahan tempahan bilik penginapan bagi tujuan rawatan di Kuala Lumpur adalah terhad dan disediakan oleh Pejabat Perhubungan Negeri Sabah, Kuala Lumpur. Walaubagaimanapun, kemudahan ini tidak wajib disediakan dan tertakluk kepada pemberian keutamaan bagi pesakit yang betul-betul memerlukannya.

Maklumat lanjut, sila hubungi

Pengarah
Pejabat Perhubungan Negeri Sabah
Tingkat 2, Wisma Dergahayu No.26,
Jalan Indah 23 Taman Cheras Indah
56100 KUALA LUMPUR

Tel: 03 9284 2108
Fax: 03 9285 7244
Email: ppnskl@sabah.gov.my

Boleh. Disebabkan bilangan bilik yang terhad, maka penerimaan tempahan adalah bergantung kepada siapa yang lebih awal membuat tempahan dan keutamaan diberikan kepada mereka yang betul-betul memerlukan.

Kadar Sewa Bilik
Kadar sewa bilik adalah seperti berikut:-
  1. Bilik 2 Katil - RM30.00
  2. Bilik 1 Katil - RM15.00
  3. Penyewa Tambahan - RM7.00 (Tanpa Katil)
* Sila datang ke Pejabat Perhubungan Negeri Sabah untuk daftar masuk sebelum jam 5.00 petang
* Urusan daftar masuk hanya dilakukan pada hari bekerja sahaja (Isnin hingga Jumaat).

Keutamaan
Bilik Kebajikan disediakan khas untuk pesakit dan pengiring pasakit yang mendapatkan rawatan di Kuala Lumpur. Keutamaan akan diberikan kepada mereka yang benar-benar memerlukan sahaja.

Kemudahan-Kemudahan
  • Bilik Air (2 Buah)
  • Televisyen Di Ruang Tamu
  • Ruang Tamu Dilengkapi Penghawa Dingin
  • Semua Bilik Dilengkapi Dengan Kipas
Bilangan Katil
Berikut ialah maklumat mengenai bilik dan bilangan katil yang disediakan:

Bilik Bilangan Katil
B1 (Bilik Kebajikan) 1
D1 2
D2 1
D3 1
oleh Afendy Suraip
Adakah ini membantu?
Soalan Lazim Bantuan Kewangan Khas Pelajar Institusi Pengajian Tinggi (BKPS)
Sila ketik pada mana-mana soalan lazim di bawah untuk mendapatkan maklumat.Bilakah Bantuan ini dikreditkan ke akaun pelajar?

Bantuan ini akan dikreditkan ke akaun pelajar bermula 25 April 2018. Bagi penerima BKPS yang menggunakan akaun Bank Simpanan Nasional, didapati bahawa pengkreditan mungkin mengalami kelewatan yang berpunca daripada masalah teknikal bank tersebut. Sila berhubung dengan pihak IPT masing-masing sekiranya masih tidak menerima pengkreditan.

Nombor kad pengenalan saya tidak ditemui

Sekiranya nombor kad pengenalan anda tidak ditemui atau sistem menyatakan anda tiada urusan mengenai bantuan ini, anda berkemungkinan besar tidak memohon bantuan ini.

Bolehkah saya memohon bantuan ini meskipun telah tarikh tutup

Tidak boleh. Permohonan ini telah ditutup.

Saya berjaya dan tersenarai dalam bantuan ini. Apa perlu saya lakukan?

Tiada. Bantuan ini akan dikreditkan terus ke akaun bank yang telah anda kemukakan dalam borang permohonan BKPS.

Saya masih belum menerima bantuan ini meskipun telah disenaraikan sebagai berjaya. Apa perlu saya lakukan?

Sila berhubung dengan IPT anda untuk mendapatkan bantuan.

Saya disenaraikan gagal dalam BKPS. Bolehkah saya membuat rayuan?

Tidak boleh. Keputusan adalah muktamad dan rayuan tidak akan dilayan.


Pelajar Negeri Sabah
Menu perkhidmatan kerajaan digital untuk para pelajar yang berasal daripada negeri Sabah